Monday, October 1, 2018

Månadsrapport - September 2018 och utdelningsprognos Oktober 2018.



September har liksom Augusti flugit förbi. Jag har påbörjat mitt nya anställningsuppdrag där jag nu kommer att vara under minst 2 månader till - eventuellt mer, beroende på kundens behov. Jag har diversifierat och utvecklat portföljen, och tagit tillbaka lite favoriter i mindre skala - nämligen amerikanska och kanadensiska aktier. Som jag skrev förra månaden letar jag med en väldigt begränsad portfölj nu undervärderade aktier och försöker att bygga en liten portfölj med detta. Dels som ett experiment, och dels inför det faktum när jag är fullinvesterad i Sverige och vill vidga mina vyer och diversifiera mina innehav.


Under september månad har mina utdelningar ökat med 150.43% jämfört med September 2017! En drömlik utveckling!


I takt med detta kommer jag även att rapportera vilka bolag under kommande månad (oktober nu alltså) som kommer att lämna utdelning. Som tidigare kommer jag inte att gå in på specifika summor - investering spelar inte särskilt stor roll vad gäller specifika summor, i min mening, utan vilka företag man har, hur bra de går, etc. Jag har tidigare skrivit att jag under 2018 nådde målet att genomsnittlig utdelning/månad till över 100% täcker genomsnittliga kostnader/månad. Detta, samt min sparkvot, är de siffror jag fokuserar på i stället för att fastna på summor.

Under Oktober kommer följande bolag att ge Vargfonden utdelning:

  • Bank Of the Ozarks 
  • Cardinal Health
  • Cummins Inc
  • Comcast
  • CVS Health
  • FedEx
  • Hemfosa Fastigheter
  • McKesson Corporation
  • The J.M Smucker Company
  • Telenor
  • Telia Company

Inte årets bästa månad, oktober, men en fullt duglig utdelningsmånad sett till hur mycket av månadskostnaderna i oktober som täcks av utdelningen i oktober!

No comments:

Post a Comment