Monday, August 7, 2017

Veckans Aktieköp - Vecka 31 - AstraZeneca (STO:AZN)



Denna vecka köpte jag 8 aktier i AstraZeneca (STO:AZN).

AstraZeneca plc is an Anglo–Swedish multinational pharmaceutical and biopharmaceutical company. In 2013, it moved its headquarters to Cambridge, England, and concentrated its R&D in three sites: Cambridge, Gaithersburg, Maryland (location of MedImmune) for work on biopharmaceuticals, and Mölndal (near Gothenburg) in Sweden, for research on traditional chemical drugs. In 2015, it was the eighth-largest drug company in the world based on sales revenue.


Inköpen gjordes som mina vanliga veckoinköp, då under Vecka 31.

Avkastning på inköpet av STO:AZN blir 4.8 % och inköpet ökar min årsutdelning med ~288 SEK före skatt.


YoC för min position i STO:AZN är  4.83%.

Min planering för STO:AZN  är att äga 125 aktierJag äger just nu 24

Uppskattad årsavkastning för 12 månader framåt är just nu 57231 SEK. 

Jag har nu cirka 213 veckor kvar till grundläggande nivå av ekonomisk frihet.