Friday, August 11, 2017

Veckans Aktieköp - Vecka 32, 33 och Vecka 34 - Skanska (STO:SKA-B)



Denna vecka köpte jag 137 aktier i Skanska (STO:SKA-B).

Skanska AB is a multinational construction and development company based in Sweden. Skanska is the fifth largest construction company in the world according to the Construction Global magazine. Notable Skanska projects include the World Trade Center Transportation Hub project, 30 St Mary Axe, MetLife Stadium, Mater Dei Hospital, among others.

Inköpen gjordes som mina vanliga veckoinköp, då under Vecka 32.

Avkastning på inköpet av STO:SKA-B blir 4.5 % och inköpet ökar min årsutdelning med ~1130 SEK före skatt.


YoC för min position i STO:SKA-B är  4.43%.

Min planering för STO:SKA-B är att äga 400 aktierJag äger just nu 272

Uppskattad årsavkastning för 12 månader framåt är just nu 57231 SEK. 

Jag har nu cirka 212 veckor kvar till grundläggande nivå av ekonomisk frihet.