Friday, June 30, 2017

Sammanfattning - Juni 2017

Det fortsätter att gå uppåt, och under Juni månad har jag uppnått mitt årsmål!

Efter Juni månad har jag nu uppnått 40328 SEK av mitt mål på 40 000 SEK i utdelningar 2017.




Vilka företag har delat ut?

Månadsutdelningar
  • Utdelning från Realty Income Corp

Kvartalsutdelningar
  • Utdelning från Iron Mountain Incorporated.
  • Utdelning från Qualcomm
  • Utdelning från VF. Corp
  • Utdelning från Unilever
  • Utdelning från Pfizer






Jag har alltså sammanlagt fått utdelningar från 6 bolag! Totalt handlar det om 1025 SEK som delats ut under Juni månad.

Jämfört med förra året har maj månad gått med upp i utdelningar med 98.25%. 

Vid planerad återinvestering kommer utdelningen att avkasta 50 SEK mer om året.

Sparkvoten för månaden är väldigt god, 78.20%. Detta inkluderar ersättningar från förvärvsarbete, förtroendeuppdrag, eget företagande och diverse extrainkomster.

Hur ser eran sparkvot ut denna månad?

Nytt mål för året är 50 000 SEK!