Friday, June 16, 2017

Omallokering - SÅLT Southern Corporation (NYSE:SO), KÖPT GlaxoSmithKline (NYSE:GSK), Pfizer (STO:PFE) samt AT&T (NYSE:T)

Utifrån att 7:e AP-fonden har uppdaterat sin svarta lista har jag bestämt mig för att även Vargfonden skall reflektera detta i sitt investerande. Utifrån att företaget i fråga arbetar mot Parisavtalet har 7:e Ap-fonden bestämt sig för att svartlista The Southern Corporation (NYSE:SO). 

Jag har idag sålt samtliga poster i NYSE:SO för att reflektera detta. Pengarna har gått till att istället köpa in aktier i GlaxoSmithKline (NYSE:GSK), Pfizer (STO:PFE) samt AT&T (NYSE:T)






Avkastning på inköpet av STO:PFE blir 3.95 % och inköpet ökar min årsutdelning med ~203 SEK före skatt.

Avkastning på inköpet av NYSE:T blir 5.05 % och inköpet ökar min årsutdelning med ~221 SEK före skatt.

Avkastning på inköpet av NYSE:GSK blir 4.48 % och inköpet ökar min årsutdelning med ~234 SEK före skatt.

YoC för min position i NYSE:GSK är 5.52%.

YoC för min position i STO:PFE är  4.16%.

YoC för min position i NYSE:T är  4.62%.

Min planering för NYSE:GSK är att äga 200 aktierJag äger just nu 67

Min planering för STO:PFE är att äga 300 aktierJag äger just nu 93.

Min planering för NYSE:T är att äga 150 aktierJag äger just nu 63 


Uppskattad årsavkastning för 12 månader framåt är just nu 55092 SEK.