Monday, February 13, 2017

Timlön om 20.65 SEK!

Hej alla glada!

Efter lite förflyttningar, säljande och nyinvesteringar (bland annat Telia) har jag nu uppnått en portfölj som jag, med undantag för en del utländska fastighetsföretag, är väldigt nöjd med. Jag har uppdaterat portföljen, som även nu har fått namnet "Vargfonden".

Varför Vargfonden?

Min tanke är att min portfölj av aktier, en mindre "fond", ska agera ekonomisk säkerhet för i första hand mig, men i andra hand och när portföljen bygger på ekonomiska muskler och utdelningar, även familjemedlemmar och potentiell släkt. Bygga en trygghet som kan användas helt enkelt. Jag tycker även att det låter lite roligt med "Vargfonden" ;).

Jag har också skapat en ny flik med motiverande bilder och citat! Vilka ekonomiska förebilder använder ni, och hur tänker ni när ni funderar på hur långt i framtiden er frihet kan ligga?


Omstruktureringar och nyinvesteringar innebär att min PADI (Projected Annual Dividend Income) för ett kalenderår nu beräknas till 40067 SEK.

Detta innebär en timlön (8 timmar om dagen, 40 timmar i veckan) om cirka 20.66 SEK. Inte alls dumt! Nästa mål är att få upp den till 25 SEK! Detta kommer kräva en årlig utdelning om 48000, vilket naturligtvis kommer dröja ett tag.

Stay safe!