Friday, February 10, 2017

Utdelningsökningar - Februari

Hej allihop!

Många utdelningshöjningar/förändringar meddelas under februari månad. Dessutom så börjar snart utdelningsmånaderna för Sverige! Inte mycket pengar att handla för just nu - mina senaste inköp var som ni såg, Qualcomm och Pfizer. Jag tittar fortsatt på dessa bolag för vidare investeringar, särskilt Qualcomm som är i en fin position just nu.

I övrigt finns inte mycket att köpa. Axfood har jag redan en hel position av, och Telia är jag fortfarande lite osäker på. Vad tycker ni om Telia? Något ni har i portföljen?



* Axfood (STO:AXFO) deklarerar utdelningsökning om 1 SEK / aktie - Detta är en ökning om 20 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 340 SEK för mina 340 aktier per år.

* Pfizer (NYSE:PFE) deklarerar utdelningsökning om 0.22 SEK / aktie - Detta är en ökning om 8.11 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 36.96 SEK för mina 42 aktier per år.

* Intrum Justitia (STO: IJ) deklarerar utdelningsökning om 0.75 SEK / aktie - Detta är en ökning om 9.01 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 15 SEK för mina 40 aktier per år.

* Investor (STO: INVE A) deklarerar utdelningsökning om 1 SEK / aktie - Detta är en ökning om 10% per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 54 SEK för mina 54 aktier per år.

* SEB (STO: SEB A) deklarerar utdelningsökning om 0.25 SEK / aktie - Detta är en ökning om 4.7% per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 55 SEK för mina 220 aktier per år.

* Skanska (STO: SKA B) deklarerar utdelningsökning om 0.75 SEK / aktie - Detta är en ökning om 10 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 63.75 SEK för mina 85 aktier per år.

* Tele 2 (STO:TEL2B) deklarerar utdelningsökning om 0.07 SEK / aktie - Detta är en ökning om 1.3 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 22.75 SEK för mina 325 aktier per år.

* Tieto (STO:TIEN) deklarerar utdelningsökning om 0.68 SEK / aktie - Detta är en ökning om 6.69 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 95.20 SEK för mina 140 aktier per år. TIETO DEKLARERAR ÄVEN EN FORTSATT BONUSUTDELNING OM 2.07 SEK/AKTIE. (Året innan var 2.31, men alla bonusutdelningar är positivt!) Bonusutdelningen kommer ge 289.80 SEK extra.

* Sampo (SAMPO) deklarerar utdelningsökning om 0.15 EUR/ aktie - Detta är en ökning om 6.97 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 5.85 EUR = 55.50 SEK för mina 39 aktier per år.

* HIQ International (HIQ) deklarerar utdelningsökning om 0.2 SEK/ aktie - Detta är en ökning om 6.8 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 62 SEK för mina 310 aktier per år.



* Gjensidige Forsikring (GJF) deklarerar utdelningsökning om 0.40 NOK/ aktie - Detta är en ökning om 6.2 % per aktie. Min utdelning från bolaget ökar med 49.45 SEK för mina 115 aktier per år.



En hel rad höjningar som kommer innebära att mina inkomster ökar med inte mindre än 1139.41 SEK under 2017 på grund av dessa bolag och deras höjningar! Känns förbannat bra!