Tuesday, March 7, 2017

Nytt inköp 170306 - NCC

Hej allesammans,



Idag har jag i och med kapitalöverflytt efter försäljningen av STAG Industrial köpt 115 aktier i byggföretaget NCC. Jag gör detta för att minska min dollarexponering, men huvudsakligen för att STAG var en högriskplacering, något jag inte längre är intresserad av. Dessutom så vill jag öka min exponering mot samtliga tre stora byggföretag i Sverige - Skanska, NCC och PEAB, och detta är ett steg i att göra detta.

* Köpte 115 aktier i NCC (STO:NCC-B). Mitt GAV för mitt första inköp på NCC ligger på 213.49 SEK. Min YoC är för närvarande 3.75%.  Effekt på årlig utdelning + 920 SEK.       

Med förlusten av STAG innebär detta en utdelningsminskning om cirka 360 SEK, men detta accepterar jag med glädje i relation till minskad dollarexponering och riskminskning.