Friday, March 31, 2017

Sammanfattning Mars Månad

Det har varit en spännande Mars!

Utdelningarna har ökat markant även i Mars månad, en fortsättning av trenden från föregående. Samtliga utdelningar har redan återinvesterats i aktierna som de kom ifrån (oftast, i vissa fall även andra), vilket naturligtvis leder till framtida tillväxt. Jag har avslutat omallokeringen av mina resurser, och har nu samtliga aktier och allt kapital satt på Nordnet Bank. Detta är för mig en väldigt positiv förändring då Nordnet erbjuder bättre förmåner, bättre kredit (vid behov) och annat.

Efter Mars månad har jag nu uppnått 8107 SEK av mitt mål på 40 000 SEK i utdelningar 2017.



Vilka företag har delat ut?

Månadsutdelningar
  • Utdelning från Boston Pizza Royalties Income Fundsom delat ut 99 SEK. 
  • Utdelning från H&R Real Estate Investment Trustsom delat ut 77 SEK. 
  • Utdelning från Northwest Healthcare Properties som delat ut 166 SEK. 
  • Utdelning från STAG Industrialsom delat ut 110 SEK. 
  • Utdelning från Realty Income Corp, som delat ut 102 SEK.

Kvartalsutdelningar
  • Utdelning från Pfizersom delat ut 121 SEK. 
  • Utdelning från Unileversom delat ut 131 SEK. 
  • Utdelning från Target Corporation, som delat ut 38 SEK.  
  • Utdelning från VF Corp. som delat ut  110 SEK.  
  • Utdelning från Qualcomm Incorporated, som delat ut 280 SEK. 

Halvårsutdelningar
  • Utdelning från Castellum som delat ut 1180 SEK. 
Årsutdelningar
  • Utdelning från KONE som delat ut 1181 SEK. 
  • Utdelning från Axfoodsom delat ut 2040 SEK. 





Jag har alltså sammanlagt fått utdelningar från 13 bolag. Totalt handlar det om 5638 SEK som delats ut under mars månad. Jag har gjort många omallokeringar som kommer att innebära att månadsutdelningarna från och med April månad i princip blir lika med noll. Detta för att jag har valt att gå bort från högriskaktierna jag tidigare haft, och istället investerat detta i mer traditionella, säkra utdelningsaktier.

Jämfört med förra året har mars månad gått med upp i utdelningar med 126.56%. En revolutionerande utveckling!

Utdelningarna har redan återinvesterats och kommer med hjälp av portföljens YoC ge mig ytterligare ungefär 272.31 SEK i utdelning varje år!

Sparkvoten för månaden är imponerande på cirka 72.20%. Detta inkluderar ersättningar från förvärvsarbete, förtroendeuppdrag, eget företagande och diverse extrainkomster.

Hur ser eran sparkvot ut denna månad?