Thursday, January 5, 2017

Nytt år, nya mål och nya köp/utdelningar

Ja, efter knappt ett år har man alltså fått ihop ungefär 25 000 SEK i utdelningar från min portfölj. Detta, tillsammans med den lovande utveckling som skett i övriga andra saker har gjort att jag bestämt mig för att fortsätta och arbeta mer för att utdelningsinvestera. Utvecklingen för mina investeringar illustreras bäst nedan.

Målet jag satte under 2016 var att få portföljens sammanlagda värde till över 700 000 inklusive besparingar. Detta klarades. Målet var även att skapa en attraktiv, diversifierad portfölj. Även detta har gjorts.

Målen för 2017 kommer att bli följande:

  • Portföljvärde inklusive besparingar skall överstiga 850 000.
  • Utdelningar skall uppnå 35 000 SEK.
  • Investeringar ska göras varje månad.
  • En lönesparkvot om över 60% skall uppnås
  • Investeringar skall väga tyngre i kvalitativa bolag med god historik med lägre direktavkastning, snarare än bolag som lockar med 6-7% eller över i direktavkastning.
  • Mer investeringar i Svenska bolag än utländska
Årets första transaktioner blev:

  • Köpt 85 st Hemfosa Fastigheter á 82,30 SEK (effekt på årlig utdelning + 357 SEK)
  • UTDELNING 170102:  Boston Pizza Royalties Income Fund + 99.51 SEK
Hoppas ni alla också får ett underbart 2017, och lycka till med era investeringar.

Vi hörs snart!